2010年11月1日

Piperoid-機器人DIY


這是Lyn2008年從日本回來之後寫的文章,

因為在網路上再看到一本
 We Are Paper Toys
不僅佩服還很想買~~~!!

(以下圖片及英文簡介均來自於Piperoid網站)
-1000000006  -1000000007-1000000008
(以上圖片及以下英文簡介均來自於Piperoid網站)

之前就介紹過Piperoid所以(2008年)這次去Tokyo的時候就特別注意,而就在逛The National Art Center, Tokyo(國立新美術館)Museum Shop的時候讓我如願以償,興奮地選了三種角色帶回台灣嚕~



Piperoid的Robot分三種,有個性款,經典款以及限量款,取的名字都有其涵義!我買的第一隻是Hammer Rose,一個沉溺於算命且拼命想談戀愛的角色,總是以外表為優先條件選擇對象,忽略身邊的人,討厭自己有寬肩膀的Robot~哈哈哈~這個不是現今社會很普遍的角色嗎?而我把她送給了目前正在尋找結婚對象的好朋友!希望他趕快找到好對象囉^^



●Hammer Rose
A girl robot who yearns for love. Addicted to fortune-telling.She has a weakness for good-looking machines and robots; falls in love at once, makes a move on a guy, and ends up getting tired of him suddenly. Complicated enough, she always says “I want to be in love.” Her priority is neither function nor personality but appearance. She has very demanding conditions for her Mr. Perfect and never shows interest in her work mates. She dose not like her broad shoulders and is starting to do something we cannot tell to keep fit.

第二隻也是經典款,他叫做Muscle Jaw,光看名字就知道它是一隻雄糾糾氣昂昂的Robot。擁有著一忙起來就會盲目的個性,可能會在不是很重要的情況下或事情中盡了全力去做,但總是浪費時間跟沒重點~雖然擁有男子氣概卻老是作一些不合自己個性的事~

我覺得真的很有趣,這些角色的個性,我們其實多多少少都有一點,我把他送給了有點像這樣個性的朋友^^

●Muscle Jaw

A dashing robot with a giant’s strength.He is not a pushy guy but has a tendency to overreact to things and be blind to his surroundings when he is working very hard. So he might be sometimes seen as an annoying guy. He does his best to do everything even though it may be unnecessary. He tends to act before thinking carefully. As a result what he has done often turns out to be a waste and pointless. This is just among us but he is secretly addicted to something which does not fit in with his macho-like character.

而我自己呢,則留下了2 in 1的組合Penk & Goriborg,原因是2隻才不會孤單無聊呀~(因為家裡也是養2隻貓呢)而他們現在正坐在我收藏櫃裡面呢^^

●Penk & Goriborg

Dr. Penk is little genius doctor. Devoting himself to research and does not care about his fame from his fans calling him cute!! On the other hand, there is Goriborg, a robot built by Dr. Penk and invades the earth under Dr. Penk's command. Goriborg should have been a Super Robot, but it does not function as properly as expected.

 在打開袋子的時候,我ㄧ度認為這對我來說應該不是難事,至少我手也挺巧的ㄇㄟ...口訴...要折的漂亮還真是難阿~教學步驟非常一目瞭然,哪一個部份該壓扁跟圓滾都說的很清楚,哈哈~可是做出來的時候,完全不是那回事阿!

-1000000015
完成Dr.Penk的過程,先剪筆管,再組裝~哈~雖然出來之後有點長短腳,但我已經盡力了啦!
-1000000025 -1000000027 -1000000028
但在生產Goriborg時順利多了(實在是熟能生巧),而且我發現在穿過洞時要輕輕壓扁才不會造成紙管變形!
-1000000029  -1000000031 -1000000030
終於完成~~真的很有趣呢,我還迫不期待地跟同事分享這個喜悅阿!
-1000000032 -1000000033


雖然是2008年玩的機器人DIY,到現在還是意猶未盡哪~!

沒有留言: